حمایت مایکروسافت و اپل از سانسور!
نوشته شده توسط : مصطفی طهرانی

درحالیکه شرکت‌هایی مانند گوگل، موزیلا و فیس‌بوک در برابر لایحه سانسور - Stop Online Piracy Act (SOPA) -  موضع گرفته‌اند، اما دو شرکت اپل و مایکروسافت از آن حمایت کردند.

 

لایحه قانون حفاظت از آی‌پی هم (جلوگیری از تهدید واقعی آنلاین و سرقت مالکیت معنوی برای خلاقیت اقتصادی) که در ماه می توسط "سن پاتریک" به مجلس سنای آمریکا ارسال شده در حال حاضر مورد بررسی قرارگرفته است.

 

لایحه حمایت از سانسور با نام اختصاری " SOPA " در 26 اکتبر به مجلس این کشور ارسال شده است. این لایحه ارائه‌کنندگان خدمات پرداخت آمریکایی مانند ویزا و یا پی‌پال را مجبور به قطع معامله با سایت‌های متخلفی، حتی آنهایی که در خارج از این کشور قرار دارند، خواهد کرد.

غول‌های فن‌آوری‌ای مانند مایکروسافت، اپل، ادوب و دل، با ارائه تحلیل‌های مختلف خود در مطبوعات و رسانه‌های جمعی از این لایحه حمایت کرده‌اند.

از طرفی مایکروسافت با تشکیل اتحاد پنهانی با سایر شرکت‌ها سعی بر تصویب فوری این لایحه دارد.

برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به تغییرات گسترده در فضای اینترنت، تصویب و اجرای این قانون می‌تواند دسترسی کاربران به سایت‌های مختلف را مختل کند.

این لایحه همچنین قدرت غیرعادی و زیادی را  به دادگاه‌های برای مسدودکردن وب سایت‌های متعدد به بهانه مالکیت معنوی خواهد داد.

یکی دیگر از مشکلات این لایجه نحوه تصمیم‌گیری درباره وب سایت متخلف است. به عنوان مثال اگر یک سایت  میزبان محتوای سرقت شده، هرچند اندک – مانند یوتیوب حتی اگر یک فیلم دارای مالکیت معنوی در آن آپلود شود - مسدود خواهد شد.

 




:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست