نکاتی مفید در رابطه با گـردش‌های تابستانی
نوشته شده توسط : مصطفی طهرانی

 

 

 

 

نکاتی مفید در رابطه با گـردش‌های تابستانی

با فرا رسیدن فصل تابستان و به دنبال آن تعطیلی مدارس، شاید مایل باشید چند روزی به خود و خانواده‌تان استراحت دهید و به یک گردش تابستانی بروید. مسلما در کنار گرما و مشکلات احتمالی ناشی از آن، باید نگران انواع میکروب‌ها و امراض گوناگون نیز باشید. نکته‌های کوچک و بزرگ دیگری نیز برای یک گردش سالم و کم‌خطر وجود دارند که در این مطلب به برخی از آنها اشاره شده است.

summer-camp-salemzi-19149816179.jpg
 

شست و شوی مداوم دست‌ها، اولین چیزی است که همواره باید به یاد داشته باشید. به عقیده متخصصان نخستین و موثر ترین راه برای پیشگیری از گرفتاری به موجواتی چون انگل‌ها، انواع کرم‌ها و عوارض پوستی، شستشوی مداوم دست‌هاست.

دکتر آلفرد اسکات لی، پروفسور و محقق از دانشگاه پزشکی تگزاس که بر روی بیماری‌های مسری مطالعه می‌کند معتقد است که باید همیشه از پاکیزگی زخم‌ها و خراشیدگی‌ها اطمینان حاصل کرد؛ چرا که در مناطق گرمسیری خصوصا اطراف دریاچه‌ها، باکتری‌هایی وجود دارند که می‌توانند از طریق جراحات سطحی موجب بیماری شوند.

در بخشی از مقاله دکتر لی در این رابطه که در نشریه این دانشگاه منتشر شده آمده:
«شکستگی استخوان‌ها یا بیماری، جزئی لاینفک از سفر و اردو خصوصا در فصل تابستان است. هر چقدر که والدین از وقوع چنین مسایلی جلوگیری کنند، کودکان به استقبال آن‌ها می‌روند. بنابراین بهتر است که پیشگیری را مقدم بر درمان شمرده و با برداشتن وسایل و تجهیزات مناسب اعم از انواع دارو، جعبه کمک‌های اولیه یا وسایل ایمنی لازم، سفری امن و بی‌خطر را برای کودکانمان فراهم کنیم.»

دکتر لی در ادامه توجه به این نکات را ضروری دانسته است:

تمرکز بیشتری روی پیشگیری داشته باشید
مطمئن شوید که تمام وسایل لازم از قبیل کرم ضد اقتاب مناسب و حشره‌کش را برداشته‌اید. همچنین به یاد داشته باشید که اگر فرزندتان تحت درمان قرار داشته یا از مشکلی خاص رنج می‌برد، باید برنامه‌ای مناسب تهیه کرده و تمام جوانب را از پیش در نظر بگیرید. تهیه داروهای مورد نیاز و به همراه داشتن آن نیز از نکات ضروری است. اگر سابقه حساسیت به گزش حشرات یا خزندگان در خانواده‌تان وجود دارد، حتماً پیش از سفر نسبت به رعایت امور مرتبط با دقت اقدام نمایید.

نسبت به شرایط مقصد آگاهی بیشتری حاصل کنید
می‌توانید در خصوص خطرات احتمالی پیش رو از مسئولان پارک‌ها یا اهالی دهکده‌های مقصد سوال کرده و از راه‌حل های پیشنهادی آنها برای جلوگیری از خطرات و پدید آوردن محیطی امن مطلع شوید.

واقع‌بین باشید
این نکته را در نظر داشته باشید که همه خطرات و صدمات احتمالی قابل پیشبینی و پیشگیری نیستند. تنها کافی است ۳۰۰ کودک را در ۲۰ اتاق به حال خودشان بگذارید. آن وقت است که هر اتفاق بامزه و هیجان‌انگیز می‌تواند ناخوشایند یا خسارت‌باری شود. هیچ کنترلی نمی‌تواند شور و افسار گسیختگی کودکان را کنترل کند.




:: موضوعات مرتبط: مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: نکاتی , مفید , در , رابطه , با , گـردش‌ , های , تابستانی , نکاتی مفید در رابطه با گـردش‌های تابستانی ,
:: بازدید از این مطلب : 575
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 تير 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست