آشنایی با رقبای جدید تبلت آی‌پد
نوشته شده توسط : مصطفی طهرانی

 

تقریبا از هر پنج نفر، یک نفر در نظر دارد که یک آی‌پد خریداری کند اما در حال حاضر دو تبلت جدید به‌عنوان رقیب جدی آی‌پد به بازار تبلت وارد شده‌اند.

بارنز اند نوبل با کتابخوان‌های الکترونیکی (ای‌بوک ریدر) خود مشهور است، اما جدیدترین محصول آن یعنی تبلت نوک اولین هجوم این شرکت به دنیای تبلت است.

آمازون نیز که دارای خط تولید موفقی از کتابخوان‌های الکترونیکی است، نخستین تبلت خود با نام کیندل فایر را با هیاهوی بسیار رونمایی کرد. اما آی‌پد اپل، هنوز هم تبلتی است که دوسوم بازار فروش تبلت را به خود اختصاص داده است.

بنا بر اعلام Consumer Reports، قیمت کیندل فایر و نوک نسبت به آی‌پد بسیار پایین‌تر است، اما در عین حال دارای قابلیت‌های محدود و صفحه نمایشی تقریبا سه اینچ کوچک‌تر از صفحه‌نمایش آی‌پد هستند.

صفحه نمایش هر دو تبلت دارای کیفیت بسیار خوبی است و هم‌چنین دارای قابلیت دسترسی آسان به مرورگر وب، ای‌میل و دیگر امکانات هستند.

اما تفاوت این دو تبلت در چیست؟ تبلت نوک 250 دلاری دارای حافظه 16 گیگابایتی، جایگاه مموری کارت و امکان دسترسی به فروشگاه بارنز اند نوبل است.

در مقابل کیندل فایر 200 دلاری تنها دارای 8 گیگابایت حافظه است، اما شما می‌توانید فهرست خود را در آمازون کلاد برای پخش در این دستگاه بارگذاری کنید، بنابراین این مقدار حافظه مساله‌ای به حساب نمی‌آید؛ هم‌چنین کیندل فایر امکان دسترسی به تمامی امکانات آمازون را به شما می‌دهد.

طبق بررسی‌های Consumer Reports تا به حال تبلت‌های با قیمت پایین چندان قابل توجه نبوده‌اند، اما این دو تبلت جدید نخستین مدل‌هایی هستند که می‌توانند در جایگاه رقبای جدی آی‌پد قرار بگیرند.

 




:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 آذر 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست